Maličkosti?



Ano, je to drobnost, vlastně jen blbinka která štve hodně lidí. A má to vůbec význam? Pokud se tyto lahve nebudou vykupovat zpátky i s víčkem… Ale to jsme drobátko mimo. My se podíváme na jinou maličkost a tou je ventil EGR, který se v této době stává součástí každého nového a moderního automobilu. Až sem je to skvělá věc. Ovšem zase nás to nutí k dotazu, zda má smysl to řešit zde, když máme nad hlavou tisícovky letadel. A nikdy neuvěřím tvrzení, že z toho nejsou žádné zplodiny. Mikroskopické částice, saze, oxidy dusíku a síry, to není nic? A letadlo nespotřebuje sto litrů pohonných hmot. Myslím, že už nemá ani dále smysl se rozepisovat o tankerech na moři a přepravních lodích.

hezké auto

V každém případě, pokud budete kupovat nový vůz setkáte se s ventilem EGR, který má činit toto ovzduší lepším. Nebudeme rozebírat jaký to má dopad, my se budeme věnovat spíše řidičům, kteří na tuto maličkost dost nadávají. Pokud jej budete mít také, můžete se stejně jako ostatní setkat s tím, že se motor bude sekat, sníží se akcelerace a výkon motoru a dost podstatně se zvýší spotřeba pohonných hmot. A to se jistě nikomu líbit nebude, takže bude chtít celou záležitost nějak vyřešit.

hezké auto

Mělo by se nyní napsat, že k tomu vede více cestiček, ale také lze napsat, že jen ta jedna povede ke stoprocentnímu úspěchu. Tím je vypnutí EGR. Ale to není nějak moc jednoduché. Řídící jednotka, nebo, chcete-li centrální počítač to pozná a nespustí startovací sekvenci, takže se auto ani nehne. Na to, aby to bylo v pořádku a počítač nic nepoznal musíte mít odborníka na úpravu motorových map, tedy někoho, kdo umí přepsat software počítače ve vašem autě. A tohle sami na kolene v garáži jistě nedáte. Takže musíte udělat něco jiného. Není to nic složitého. Klikněte na odkaz zde v článku, a to vás přenese na web, kde úplně dole máte něco jako objednací lístek, kde vám vypnutí EGR provedou.